Gestionar arxius RED Digital Cinema

Treballar amb una càmera de RED Digital Cinema implica sempre un pas extra de processat de la imatge en qualsevol entorn de treball de postproducció. Càmeres com la RED ONE, la EPIC o la SCARLET fan servir un patró Bayer per enregistrar imatges raw. Les dades originades al sensor són comprimides en un codec propietari anomenat REDCODE i enmagatzemades en una tagjeta CF o en un disc dur. Durant la postproducció, aquests arxius cal descomprimir-los i convertir-los en imatges RGB, de la mateixa manera que quan s’enregistra una fotografia en raw amb una càmera Nikon o Canon.

RED permet als diferents fabricants de NLE treballar de forma nativa amb el seu material .r3d gràcies a un SDK ( software development kit ) . D’aquesta manera, les imatges enregistrades en REDCODE raw es poden convertir i ajustar a la mateixa aplicació d’edició. Tot i que les implementacions de cada fabricant són diferents, normalment un mòdul raw permet ajustar paràmetres sobre la metadata com ara la temperatura, l’espai de color, la gamma, ISO, etc. El principal inconvenient de treballar de forma nativa és la fluïdesa a l’hora de moure els clips, fins i tot amb un ordinador ràpid. Evidentment aquest problema és magnifica en projectes de llarga durada o molt material com una pel·lícula o un documental.

Per aquest motiu s’han dissenyat procediments d’offline-online quan es tracten projectes complexos amb RED. També és possible convertir el material .r3d en un format d’alta qualitat com ProRes 4444 o 10-bit uncompressed des del principi i no tocar els arxius RED mai més, però un offline-online permet una edició còmode i la possibilitat d’una correcció de color des del material raw original. En definitiva, existeixen moltes maneres de tractar amb material RED, aquesta és una descripció d’un entorn de treball senzill ( edició amb Final Cut Pro 7 i correcció de color amb Apple Color ) pensat per masteritzar projectes en 2K / HD per a festivals de cinema, televisió o Blu-ray.

Conversió per l’edició offline

Quan arriba material de l’estudi o d’una localització, el primer que cal fer és una còpia de seguretat i verificar el bon estat dels arxius. Si tot és correcte, es poden obrir desde l’aplicació de RED: REDCINE-X PRO. No és necessari canviar la metadata del color, només configurar l’aplicació per convertir els arxisu .r3d en material fàcilment editable, com Apple ProRes LT o ProRes Proxy ( 1080 o 720 ). La targeta RED ROCKET accelera el procés de conversió dels clips en temps real ( aproximadament ). En el cas de no disposar-ne d’una, és possible ajustar la ressolució dels clips fins a 1/2, 1/4 o 1/8 per accelerar el procés de render. La qualitat d’aquestes imatges només ha de ser suficient per pendre decisions d’edició amb criteri. És preferible fer servir REDCINE-X PRO abans que qualsevol eina de conversió interna de la pròpia aplicació d’edició ( com el log & transfer de FCP 7 ) perquè és més ràpid i és pot utilitzar desde qualsevol plataforma.

Edició offline

Importar el material convertit al NLE. En el cas de Final Cut Pro 7, senzillament arrastrar els arxius QuickTime dins un bin. Importar també el material d’àudio i sincronitzar-lo. Quan l’edició està finalitzada, és recomanable dividir la seqüència final en reels d’aproximadament 10 minuts. Exportar l’àudio com a OMF per a la mescla final, duplicar els reels només amb els tracks de vídeo i eliminar qualsevol FX i transició. Finalment, exportar un arxiu XML per a cada reel.

Primera corrección de color a REDCINE-X PRO

Aquesta és una correcció de color de dos estadis, el primer a REDCINE-X PRO i el segon a Apple Color. Un bon motiu per fer-ho és que RECINE-X PRO permet accés directe als arxius raw sense la necessitat d’utilitzar cap SDK. Aplicacions com DaVinci Resolve, Avid Media Composer o Adobe Premiere Pro poden també ajustar controls del raw però utilitzar un SDK per fer-ho implica un “peatge” que es tradueix en un detriment de la qualitat de la imatge, afectant a correccions futures.

Importar l’arxiu XML de cada reel al timeline de REDCINE-X PRO. Ajustar els settings del raw per a cada clip. Aquesta és una correcció primària, l’objectiu és igualar tots els clips i aconseguir un look consistent a tot el timeline. Un estil neutre i pla dóna millors resultats durant el següent estadi. Finalment, renderitzar el timeline fent servir Apple ProRes 4444 a 2K / 1080. Exportar un FCP XML per cada reel.

Color i FCP

Importar a Final Cut cada arxiu XML generat desde REDCINE-X PRO. Reconnectar el clips ( si és necessari ). Enviar cada seqüència a Color de forma que cada reel generi un nou projecte a Color. Realitzar la segona correcció de color fins a arribar al look desitjat. Finalment, exportar el render com a ProRes HQ o ProRes 4444 i enviar el material de tornada a Final Cut Pro.

Amb el material etalonat i al timeline de FCP, aplicar FX, canvis de velocitat, transicions, etc. Afegir la mescla final d’àudio a cada seqüència i tots els detalls que siguin necessaris per completar l’arxiu màster i les diferents còpies.

 

 

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: