Adobe CS6 Production Premium

Un altre de les novetats que ha deixat el NAB d’aquest any és la presentació per part d’Adobe de la darrera actualització de la seva suite de postproducció de vídeo professional: Adobe CS6 Production Premium. Aquest paquet de software inclou eines com Story, Prelude, Premiere Pro, After Effects, Photoshop, SpeedGrade, Audition, Encore, Adobe Media Encoder, Illustrator i Flash Professional.

Adobe ofereix la possibilitat d’obtenir cada llicència de forma individual, mitjançant una subscripció a Creative Cloud o com a bundle dins de Master Collection i Production Premium, o bé la suite completa.

Algunes de les noves caractéristiques de Production Premium presentades al NAB són:

Prelude

Una de les novetats inclosa en aquesta nova suite. Es tracta d’un software que permet la ingesta, transcodificació, organització i catalogació de material mitjançant metadata. Una eina pensada per a preparar el material abans de ser editat. Tant Prelude com Premiere Pro inclouen la capacitat de fer scrubbing ( característica també inclosa en la darrera versió de Final Cut X ) per visionar de forma ràpida cada clip de vídeo. Prelude també ofereix la possibilitat de realitzar edicions bàsiques que posteriorment poden ser enviades a la timeline de Premiere. Qualsevol canvi en la introducció de metadata és actualitzat al moment desde Premiere o Prelude, existeix doncs un veritable dinamisme entre les dues aplicacions. La interfície i la funcionalitat de Prelude recorda a la de Lightroom amb Photoshop.

Premiere Pro

La interfície, icones i comandaments del nou Premiere Pro han estat redissenyats seguint en gran part el feedback dels usuaris de l’aplicació. Tot i el canvi en l’espai de treball, on destaca el nou entorn “two up” amb els dos monitors font/programa l’un al costat de l’altre a la part superior, l’editor de Premiere pot seguir treballant amb espais de treball configurats desde CS 5.5 per fer més senzilla la transició.

El nou Premiere també és capaç d’actualitzar efectes aplicats a cada clip en temps real sense necessitat d’aturar-ne la reproducció, fins i tot ho pot fer mentre l’usuari carrega un altre aplicació. S’ha inclós la tecnologia Mercury Playback per algunes targetes Open CL. En aquesta darrera actualització s’ha incrementat la velocitat de l’edició amb material 5K ( que ja era possible amb CS5.5 ) i material natiu .R3D originat als sistemes RedOne. També s’ha inclós suport natiu per arxius ARRIRAW i Canon XF-MPEG-2.

Ara també és possible utilitzar el plug-in d’estabilitació de material directament desde la línia de temps de Premiere Pro sense necessitat d’enviar la seqüència a After Effects. Així com la funció reparadora de rolling shutter per a sistemes d’HDSLR.

SppedGrade

Com a eina de correcció de color, SpeedGrade presenta un workflow senzill i intuitiu amb la possibilitat d’enviar una seqüència directament desdel timeline de Premiere amb la funció “sen to SpeedGrade” . Inmediatament l’aplicació es carrega amb una línia de temps amb imatges DPX sense compressió. SppedGrade també accepta material importats desde una EDL. Després de renderitzar el material, el programa retorna una nova seqüència al projecte original de Premiere. També és possible realitzar el roundtrip entre clips, no només amb seqüències senceres.

SpeedGrade inclou més d’una dotzena de LUTs i presets, compatibles també desde After Effects i Photoshop.

After Effects

La principal novetat és la nova eina de camera tracking 3D capaç d’analitzar clips en 2D que inclou tamany, posició, rotació i canvis de perspectiva. Per primera vegada After Effects inclou la possibilitat de realitzar 3D sobre text i formes vectorials. La reproducció a temps real també s’ha millorat gràcies a una nova RAM caché i una persistent disk caché. Això implica una disminució considerable del temps de render per previsualitzar clips.

After Effects inclou noves opcions de fusió entre imatges per aconseguir efectes de llum més interessants, així com nous escenaris on crear jocs entre reflexions i refraccions entre diferents composicions. Totes aquestes característiques tant exigents a nivell de procéss GPU han fet que After Effects incrementés la llista de targetes de vídeo compatibles amb la seva tecnologia d’acceleració per a gràfics.

Photoshop

L’aplicació insígnia d’Adobe va aparèixer en la seva darrera versió ( Photoshop CS6 public beta ) a mitjans de març. Aquesta darrera actualització ha estat redissenyada no només pel que fa a la interfície de treball. A més, inclou nou contingut i noves funcions de “fill function” , 3D LUTs ( compatibles amb looks originats desde SpeedGrade ) i millores en les possibilitats d’auto correcció. També s’ha incrementat el rendiment en processos de GPU amb les funcions més exigents com els liquats.

La possibilitat de treballar amb clips de vídeo ja era na realitat a Photoshop CS5.5 però CS6 incrementa les possibilitats alhora d’integrar cada clip amb l’estructura de layers de photoshop ( o bé d’after effects ). La popularització dels sistemes HDSLR com la Canon 5D ha provocat que molts dels professionals del món de la fotografia comencin a endinsar-se en el món de la imatge en moviment, i Adobe ho ha volgut reflectir clarament amb el seu nou Photoshop CS6.

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: