Blackmagic Cinema Camera Workflow

Aprofitant l’actualització de Final Cut X comencem un sèrie de tutorials sobre com importar i treballar amb diferents tipus de material provinents d’algunes de les càmeres més utilitzades en publicitat o cinema digital. En aquesta primera entrada parlarem de com treballar amb imatges enregistrades per la càmera de Blackmagic, la Blackmagic Cinema Camera ( BMCC ). El workflow que us presentem a continuació és un exemple senzill de com aprofitar la qualitat dels arxius RAW de la BMCC per editar-los a Final Cut X.

Com sabeu, la BMCC pot grabar imatges RAW en format dng. Això vol dir que genera una secuencia d’imatges ( dng ) per cada clip de vídeo, on cada segon equivaldria a 25 d’aquests arxius dng ( en el sistema PAL ). El gran aventatge d’aquest sistema és que podem tractar cada fotograma com si fos una fotografia. A més, al tractar-se d’un format no processat ( RAW ) podrem manipular informació com la temperatura de color, exposició, saturació, contrast, etc. En aquest exemple treballarem amb arxius de 2400 x 1350 ( 2K ).

Com no podem importar els arxius directament a final cut x, farem servir tres aplicacions: Photoshop, Bridge i Quicktime.

En l’exemple, utilitzem CS6 i Quicktme 7.

Obrir una seqüència d’imatges dng

Desde finder seleccionem tots els arxius dng que conté la carpeta on s’enmagatzemen. Recordeu que ho podeu fer ràpidament amb la combinació cmd + A quan seleccioneu la carpeta.

Desde finder seleccionem tots els arxius dng de la carpeta shot 1

Amb el botó secundari sobre qualsevol dels arxius seleccionats, ens assegurem d’obrir-los amb Photoshop amb la combinació: botó dret > abrir con > photoshop

A continuació s’obrirà la finestra de Photoshop Camera RAW

finestra de Camera RAW

Com veureu, a l’esquerra us apareixen totes les imatges que formen la seqüència i a la dreta tots els ajustos que podem fer. Recordeu que ho fem sobre arxius en RAW i per tant només estem manipulant informació, com si encara no haguessiu disparat la fotografia desde la vostre càmera. Per tant, és possible corretgir la temperatura de color si ens hem equivocat amb el balanç de blancs, ho hem exposat malament l’escena.

Abans de canviar quasevol valor però ens assegurem de tenir seleccionades totes les imatges, fent click sobre el botó que apareix al marge superior esquerra: select All. Això farà que no haguem d’ajustar cada imatge una per una.

En el nostre exemple hem ajustat l’exposició, els nivells, la temperatura, saturació i altres paràmetres que trobareu  dins les pestanyes que apareixen sota l’histograma. Sentiu-vos lliures.

Una vegada tingueu la correcció acabada, seleccionem el botó del marge inferior dret: done.

Exportar una seqüència d’imatges en jpeg

Ara cal salvar la seqüència d’imatges que acabem de corretgir.  Ho farem en un format processat ( no RAW ), que pugui ser importat per un programa com final cut x, com és: una seqüència d’imatges en jpeg. Obtenint un format preparat per ser importat  ja a final cut x o bé per ser convertit en clip de vídeo.

Obrirem l’aplicació Bridge ( CS 6 )

Adobe Bridge CS6

Desde Bridge haureu de navegar desde l’arbre de carpetes de l’esquerre fins a trobar la que conté els arxius dng i seleccionar-la. Quan es carreguin les imatges en pantalla veureu que Bridge ha respectat els canvis que heu fet desde Camera RAW i per tant només us caldrà exportar al vostre disc dur els arxius en jpeg.

Per fer-ho heu de seleccionar-los tots  i anar al menú superior: file / export / to hard drive

Finestra output

Quan sobri la finestra d’export haureu de seleccionar a quin directori del vostre disc dur voleu salvar les imatges en jpeg. Quan ho hagueu fet seleccioneu la pestanya superior Image Options

pestanya Image Options

Aquí podreu seleccionar la qualitat dels vostres arxius jpeg o canviar el tamany de la vostre imatge.

Per últim confirmem amb el botó Export.

Podreu veure com Bridge us anirà salvant cada arxiu

Crear un clip de vídeo

Ja podríem importar la seqüència d’imatges en jpeg a final cut x i començar a treballar, ja que aquest accepta aquest format. Però si voleu treballar d’una manera més familiar, amb un clip de vídeo, podeu fer servir quicktime 7 per exportar un arxiu Apple ProRes.

Obrim Quicktime 7 i anem al menu superior archivo / abrir sequencia de imágenes

A continuació haureu de triar la cadència de fotogràmes per segon del clip de vídeo. En el nostre cas seleccionem la norma europea 25 fps

Quan quicktime us carregui el clip en pantalla ja el podreu exportar

Imatge 2K a Quicktime 7

Quicktime 7 us permet obrir una seqüència d’imatges fàcilment i exportar un clip de vídeo desde archivo / exportar

Depenent de la qualitat que volgueu aplicar podeu triar entre diferents formats desde opciones

aquí trobareu tots els ajustos de vídeo que podeu fer. En el nostre exemple em triat Apple ProRes 4444, hem respectat el tamany del fotograma i hem desactivat la correcció de gamma que ens fa quicktime.

i voilà! Ja tenim el nostre clip de vídeo per importar-lo a final cut x.

Aquesta és una manera senzilla de treballar amb material natiu provinent d’una càmera com la Blackmagic Cinema Camera, aprofitant tot el ventall de possibilitats de correcció que ens permet Camera RAW, gràcies a que podem accedir a la metadata ( informació )  dels arxius dng.

És possible que hi hagi alguna manera d’exportar una seqüència d’imatges jpeg ( o qualsevol altre format ) directament desde Camera RAW sense haver d’obrir Bridge i estalviar-nos temps, si el trobeu, no dubteu en afegir un comentari.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: